3 tips voor een goed herstel na een lange wandeling

3 tips voor een goed herstel na een lange wandeling

Zeker als je het niet gewend bent kun je flinke spierpijn hebben na een lange wandeling. Helemaal als de wandeling over oneffen terrein is gegaan of als je een boswandeling gemaakt hebt. Aan die spierklachten is zeker iets te doen.

Blijven bewegen

Vooropgesteld; hoe gek het ook klinkt, maar als je last van je spieren hebt is blijven bewegen de beste remedie. Dat is stilzitten en liggen bepaald niet. Je zult je dan nog stijver gaan voelen. Blijf dus steeds in beweging ook al doet dit soms even pijn. Wat wel kan helpen is iemand vinden die je een massage kan geven. Let wel: dit moet wel iemand zijn die weet hoe je een massage geeft. Zomaar wat wrijven zal niets helpen, het kan de klachten zelfs verergeren. Zo is de strijkrichting belangrijk en moet je kort na een inspanning bepaalde delen van het lichaam juist met rust laten.

Kneipp, Kneipper, Kneippst

De beste drie tips voor een goed herstel na een lange wandeling zijn in feite Kneipp, Kneipp en Kneipp in de vorm van de massage- en etherische oli├źn die het aanbiedt, Kneipp Hand en Voet en de Kneipp huidolie.  De massageolie, ook vaak etherische olie genoemd, is plantaardig. Verdeel het over je huid en het zal langzaam in je huid trekken waar het helpt huid en spieren te herstellen. Hand en Voet is zoals de naam al zegt voor handen en voeten. In dit geval specifiek voor de voeten dus. Verzorg je voeten na de wandeling met dit product en de vitamines zullen hun verzorgden werking verrichten, zoals het ook voor hydratatie zorgt. De huidolie wordt door de huid opgeslorpt en voedt en verzorgt. Het heeft ook een beschermende werking en de huid ontspant door het aanbrengen van deze olie. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

twaalf − 7 =